woensdag 4 juni 2008

ff bijkletsen!!

Hallo vanuit Ho Chi Minh City ofwel beter bekend als Saigon.

Het heeft even geduurd maar nu hebben we weer tijd gevonden en een fatsoenlijke internet aansluiting. Dus gaan we iedereen weer even helemaal bijletsen. We hebben nog even genoten van Nha Trang waar we nog twee daagjes heerlijk op het strand hebben doorgebracht. In de ochtend lekker op tijd opstaan om voor de echte hitte op het strand te zijn. Het was echt heerlijk weer en het strand en de zee waren perfect. Het was heel apart dat je de hele dag het strand zowat voor jezelf had op wat andere toeristen na. Vanaf 15.00 uur was er opeens een explosie van Vetnamezen die zich ook kwamen vermaken op het strand. Dit doen ze met de hele familie en vriendenkring. Overal om je heen zijn ze aan het voetballen, beachvolleyen, vliegeren en aan het spelen. Het strandiet binnen een uur tijd helemaal zwart van de mensen. Het is net een mierenhoop. Ook komen ze met allerlei etenswaren op het strand zitten en word er gegeten en gedronken op het strand. Dit is echt een super leuke ervaring. Vooral omdat ook iedereen echt super vriendelijk is. Vaak krijg je ook eten en drinken aangeboden. Echt te gek om mee te maken. Wij zouden er nog veel van kunnen leren in Holland en andere westerse landen.

UIteindelijk moesten we toch verder en we namen de bus naar Mui Ne een plaats die ongeveer 4 uur rijden verderop lag. In de LonelyPLanet hadden we een leuk resort zien staan waar we eens wilden kijken omdat het ons wel aansprak. De bus stopte gelukkig slechts 50 meter van het hotel af en we vonden daar een heel leuk en mooi resort met bungalowtjes rondom een mooie tuin. Het zag er echt wel super mooi uit. Op 15 meter van de voordeur van ons huisje (12 USD) lag t strand al. Het was hier heerlijk. De zee was behoorlijk wild met flinke golven. Hier zaten nauwelijks westerse toeristen en aangezien het weekend was, zaten wij tussen Vietnamese toeristen uit Saigon die allemaal simpele maar leuke spellen deden op het strand als tijdverdrijf. Dit was heel erg leuk om te zien en hebben flink gelachen. Wij zijn hier ook echt vaker attracties voor de mensen hier. Ze kijken hun ogen uit.

Verder was er in Mui Ne niet veel te beleven. Het was er vrijwel uitgestorven 's avonds. Hebben wel een scootertje gehuurd en hebben wat op en af gecrosst. Dus flink gelezen en geluierd om de tijd om te krijgen.

Na 2 nachten zijn we verder gereisd naar het mega drukke Saigon waar we momenteel zitten. We zitten in een heel erg leuk hotel in een achteraf steegje. Het hotel is mooi en goed verzorgd (18 USD = 12 eurie incl ontbijt).

We hadden hier afgesproken met Bart en Eefje die we in HaLong Bay hadden getroffen en hebben hier twee dagen met hun opgetrokken wat erg gezelli was. Lekker 's avonds biertjes en cocktailtjes drinken :-)

Maandag zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest en hebben daar rondgelopen en gezien hoe de Vietcong leefde en zich onder de grond verplaatste. Zelfs Tom is ondergronds geweest maar op sommige stukken was het erg krap om verder te komen. Er ligt hier een gangenstelsel van 260 km lang op drie verschillende verdiepingen (3, 6 en 8 meter onder de grond). In het gangenstelsel ligt alles wat je maar kunt bedenken, van voedselopslag to keuken tot huwelijksnachtkamer. Echt een hele aparte ervaring dat kruipen in die krappen ruimtes. Het regende daar echt superhard!!!! De paden waren zo ongeveer riviertjes...mja niks aan te doen.

De afgelopen twee dagen hebben we de lokale markten onveilig gemaakt en flink lopen pingelen. Dit is hier bijna een sport en je moet er keihard in zijn. Het is wel heel erg leuk om te doen. De prijzen zijn ongelooflijk voor bepaalde spullen. Het liefst nam je een hele container mee naar huis met leuke spullen maar helaas gaat dit niet. Eergister avond hebben we op het dakterras van een van de duurste hotels van Saigon (Rex hotel) van het uitzicht zitten genieten met een biertje en dit was nog goedkoper als in Nederland. Was heel erg gezellig.

Vandaag heeft Tom een 'hot stone massage' gehad. 1.5 uur lang!!!!!! En dit gewoon voor een paar euro. Caro heeft een pedicure en manicure gehad. Heb in ieder geval nog nooit zulke mooie teennagels gehad!!!!

Morgen hebben we onze laatste dag hier en vrijdag gaan we twee dagen naar de Mekong Delta. Als de andere toersiten weer terug gaan naar Saigon, gaan wij door naar Rach Gia. Vanuit hier gaan we met de boot door naar Phu Quoc waar we nog even een paar dagen gaan relaxen.

Het is een waanzinnig mooi land met hele lieve en leuke mensen. Wij hebben het hier super naar onze zin en het eten is hier echt fantastisch. Wij zijn noodles en spring rolls (kleine loempias) verslaafd hier. Echt super lekkerrrr.

Morgen over een week vertrekken we weer.... snik...
Vrijdag de 13e(!!!!!!) zijn we 's ochtend weer thuis en lekker bij Senna!!!!!!!!

Tot snel!!
Liefs

Serena zei

Gelukkig... Ik had jullie al bijna voor vermist opgegeven... De tijd is wel ongevlogen daar he?
Hier is het weer momenteel pet, jullie missen echt niets!!!
Neem het goeie weer daar mee terug naar Nederland!!!

Grtz Sereen

mariet zei

Heerlijk bijgeklets vanavond. Fijn om jullie stemmen weer eens te horen.
Ben toch wel blij als het volgende week vrijdag is.