maandag 26 mei 2008

Na heerlijke dagen Hoi An vandaag aangekomen in Nha Trangh!

Hallo allemaal,

We hebben echt een paar heerlijke dagen gehad in Hoi An. Het was echt een heel erg gemoedelijk leuk soort dorpje. Althans zo kwam het over maar er wonen 120.000 mensen. We hebben hier genoten van zon, zee, strand, lekker eten en drinken en vele leuke shops. We hebben lekker door de omgeving gecrosst op een scooter waardoor we veel gezien hebben. Je kon hier ook fietsen maar het was hier zo warm dat we besloten hebben om ons een hartverlamming te sparen. We hadden een heel erg mooi en relaxed hotel waar we best veel leuke mensen getroffen hebben van over de hele wereld. Lekker aan het zwembad liggen kletsen. Via een Vietnamees hebben we diverse tips gekregen over wat wel en wat niet te doen. Dit was wel handig want hierdoor sparen we ons een paar dagen in Da Lat waar we veel van hetzelfde zouden zien als in Sapa maar dan net allemaal minder mooi. Dus gaan we daar maar niet meer naartoe. Hierdoor houden we wel een paar dagen speling in ons reisschema maar gelet op de zon, zee en strand denk ik dat we hier wel overheen zullen komen.

Na de ervaring van de nachttrein hadden we besloten om afgelopen nacht de ervaring van een slaapbus te ondergaan. De bus is helemaal ingericht met bedjes. Ik heb geprobeerd er foto's van te maken dus bij terugkomst zal ik jullie dit zeker niet onthouden. Na een zoektocht naar het grootste bedje werd dit helemaal achter in de bus gevonden. Het was allemaal niet echt groot en breed maar ook ik paste er in. Caroline heeft ongeveer helemaal niet geslapen en ik heb met vlagen wat slaap gehad. De nachttrein is een stuk relaxter vinden wij maar ja je kunt niet alles hebben hier. Toen we vanmorgen omstreeks 06.15 vuur aankwamen in Nha Trangh na een dik twaalf uur durende hots en klots reis werden we gewekt met harde Vietnamese muziek wat niet goed werd ontvangen door een stel Fransen die we al eerder tijdens onze reis hadden leren kennen. 1 van hen rende naar voren en maakte een minder vriendelijk praatje met de buschauffeur en de muziek werd snel weer zachter gezet. We stopten voor een hotel en je had nog geen voet buiten de deur gezet toen we al diverse prijzen van hotelkamers naar ons hoofd gesmeten kregen. Voor 5 dollar ( 3 euro) kon je al een kamer krijgen maar hier zijn we toch maar niet op ingegaan. We hadden een hotel uitgezocht uit de Lonely PLanet en dat was ietsje duurder maar wel weer een hele fijne kamer met alles erop en eraan.
Omdat we weinig tot geen slaap gehad hadden zijn we eerst gaan douchen en toen slapen. Omstreeks 14.00 uur toch maar opgestaan en de stad gaan verkennen. Het is een gezellig centrum waar we lekker ontbeten hebben met Fried Noodles. Dit was weer eens heerlijk. Daarna hebben we voor de afwisseling wat geshopt. Caro een paar lekker losse broeken en Tom drie zwemshorts waar ik ook echt aan toe was. Vervolgens even aan het strand kijken wat +/- 300 meter van het hotel af ligt. Hier was het lekker helemaal omdat er een verfrissend windje stond.

Hierna hebben we een scooter gehuurd voor 2 euro en hebben een aantal bezienswaardigheden en buitenwijken aangedaan. Terug in het centrum zijn we met de scooter over de boulevard gereden en hebben we op een bankje langs de boulevard gezeten tussen vele verliefde Vietnamese stelletjes die daar zaten. Heel erg leuk om te zien en mee te maken. Iedereen zit gewoon lekker in het park langs de boulevard te kletsen. Na een tijdje zijn we naar een restaurant Good Morning Vietnam gegaan om te eten. We hebben heerlijke pizza gegeten. We waren weer even toe aan wat anders dan noodles of rijst.

Zo meteen even douchen en dan even lekker iets drinken in de buurt.

Tot gauw maar weer,

groetjes Tom en Caro

Serena zei

Mensjes!!!!

Net weer jullie blogje gelezen nadat Tom mij vertelde op msn dat hij een nieuwe geschreven had.
Vond het erg fijn om even op msn te kunnen kletsen en te horen (lezen) dat het jullie allemaal zo goed bevalt!!!

We beginnen jullie hier wel allemaal te missen hoor, wordt voor ons tijd dat het 13 juni wordt!!!

Maar, zoals ik net al zei, lekker genieten hoor...

Dikke knuf Sereen

mariet zei

ik las de naam "good morning Vietnam". Dit was ten tijde van de oorlog aldaar alsook bij ons een meer dan bekende omroep van het Amerikaanse Leger in Vietnam.Voor mij dus een stukje nostalgie
Veel plezier nog daar en Tom, laat ze je maar lekker missen daar in Hoensbroek. xxxx Pa

x zei

Hey zo te lezen hebben jullie nog een vakantie nodig als jullie terug komen. Uit rusten van al het wandelen. Ben benieuwd naar de foto's. Nog geen leuk kerkje tegen gekomen :) hahahaha. Nou hopelijk niet. Hier gaat nog steeds alles goed. Tot snel.
Groetjes en een dikke kus van Chantal, en de rest natuurlijk.