dinsdag 7 december 2010

Update vanuit Lake Wanaka

We zitten nu bij Lake Wanaka. Op bijgevoegde foto de vieuw vanuit onze camper.. Daarmee worden we morgenvroeg wakker... Woehoeeee

De afgelopen dagen waren weer erg mooi en spectaculair. Vanuit Wellington hebben we de oversteek gemaakt naar Picton. Het laatste anderhalf uur van de drie uur durende overtocht vaar je door de Marlborough Sounds en aan beide kanten van de ferry zie je bergen aan je voorbij glijden. Aangekomen in Picton zijn we na een korte stop meteen doorgereden naar Nelson, waar we een leuke camping hebben gevonden een een Domino's Pizzeria. Na een heerlijke maaltijd met een biertje nog een hele tijd zitten kletsen met een leuk Israelisch stel dat op hun verlate honeymoon waren. Tot laat zitten kletsen. De volgende ochtend zijn we door gereden richting Motueka ofwel richting Abel Tasman Park. In Motueka hebben we bij een I-site (soort VVV) met een hele aardige vrouw zitten kletsen die ons een tour heeft geboekt voor de volgende dag naar Abel Tasman. Tevens hebben we een boerderij camping geboekt. Toen doorgereden naar de noordelijkste punt van het zuider eiland. Farewel Spit is een landtong en ernaast ligt Wairiki Beach. Hier zijn hele aparte rotsen te zien die zoor de zee gevormd zijn. Het was een mooi verlaten strand. Het was nog 2,5 uur rijden vanuit Motueka dus toen wij aankwamen kwam iedereen van het strand af. Op het strand hebben we oog in oog gestaan met een viertal seals waarvan we mooie fotos en videos hebben gemaakt. De foto's volgen later.

Na en heerlijke wandeling en wat springen van de zand duinen, terug gereden naar onze camping. Een hele leuke camping met allerlei boederij dieren. Ook hier troffen we weer leuke mensen. Dit keer uit Denemarken. Plots was het al bijna tien en dus niet meer koken maar naar bed. Volgende ochtend werden we met een watertaxi naar een mooie baai gebracht van waaruit we gingen zee kayakken. Onderweg zwom er een seal op twee meter naast onze kayak. Wat een waanzinnig iets om mee te maken. Vervolgens bleek onze gids een zeil bij zich te hebben en hebben we vijf kayaks naast elkaar gelegd en toen het zeil gespannen. Nu ging we zeilend verder. De wind was goed, dus binnen no time lieten we andere groepen achter ons (en die maar peddelen) en gingen we op weg naar een baai voor de lunch. Na de lunch een mooie wandeling door Abel Tasman. We eindigden in Torrent Bay waar Tom gesnorkeld heeft en allerlei mooie vissen, zeesterren, zeegels en anemonen te zien waren. Hierna met watertaxi terug. Toen nog een uitstapje naar Splitt Apple Rock waar we weer een stel Israelische mensen troffen voor de vierde keer deze reis. Hun kwamen naar de zelfde boerderij/camping waar we de hele avond gezellig hebben zitten kletsen.

De dag erna door naar Punakaiki waar de pancake rocks liggen. 11.10 uur was het hoogtij en waren de Blowholes goed te zien. Wat een spektakel. Voor de kust zagen wij Hector dolfijnen zwemmen en samen met andere toeristen een hele tijd naar hebben staan kijken.

vanuit Punakaiki naar Hokitika voor de groene jade te bewonderen. We wilden daar eigenlijk blijven maar er bleek weinig te doen dus door naar Frans Jozef Gletsjer. Nog snel een tour en camping geboekt en op weg. We waren mooi op schema tot de koeien van boer Peter onze weg blokkeerden. Hij kwam een praatje maken en nodigde ons uit voor te komen kijken naar het melken. 2 minuten later stonden we zelf tussen de koeien en de stront te helpen. Kalfjes mogen voeden en spelen met de honden. het was een te gekke ervaring. Uiteindelijk gingen we veel te laat op op pad. Rond acht uur in Frans Jozef en weer allemaal bekende mensen op de camping. Lekker gekletst maar op tijd naar bed want morgen gletsjer beklimmen.

Maandagochtend bleek dat wij een perfecte dag hadden uitgekozen. Slechts 12 mensen gingen mee waardoor we veel meer konden doen. Normaal 66 mensen. Wij waren de proefkonijnen en hebben allerlei nieuwe routes uitgeprobeerd. De padden moesten nog uitgehakt worden. Tussen de hele smalle ijswanden door klauteren. Het was waanzinnig.

In de avond nog even genoten van de heerlijke hot pools voor de vermoeide gewrichten. Op tijd naar bed kwam er weer niet van door veel geklets.

vandaag zijn we naar Lake wanaka gereden en morgen door naar Queenstown.

Let niet op eventuele fouten want het muntgeld is even op en de tijd voor het internet ook. Tot snel.

Serena zei

Ik word echt steeds nieuwsgieriger naar de foto's!!! Tijd dat jullie terugkomen zodat jullie me helemaal bij kunnen praten en ik alles bekijken...

Nee grapje, geniet er nog van!!!